onsdag 2. november 2011

Tom Yum suppe, 2.11.2011

I dag ble det halvfabrikata Tom Yum suppe på boks med risnudler, jeg hadde opp scampi fra frysen og resten av rødspetten jeg ikke fikk brukt i går.
Onsdager er den mest hektiske dagen vår med mange aktiviteter, vel det er mange aktiviter ellers også med 4 barn og mann som er mye borte. Da klarer jeg ikke å lage alt fra bunnen av, spesielt ikke når en blogger hele tiden;) og skal forberede seg til jul OG årets store selskap helgen rett etter Thanks giving. I begynnelsen serverte vi tradisjonell amerikansk thanks giving mat, både min mann og jeg har bodd flere år i USA, så ble det 3 retters middager. For ti år siden etter en middag på Statholdergaarden, tenkte jeg tanken på å servere flere retter på høst middagen vår. Det ble 3 tetter med vente og hvile rett og det har økt med en rett i året, så nå er vi oppi 8 retter med vente og hvile rett. Mattematikken stemmer kanskje ikke for noen, men vi har bodd ute noen år, heldigvis, tror ikke jeg klarer 12 + retter. Jeg får tilbake stille litt, fordi
 1. man må ha nok bestikk, servise og glass. Vi bytter ut alt etter hver rett.
2. det skal danderes pent på før severing.
3. orke å rydde og vaske etter festen.
Gjestelisten teller 20 personer i år, vet ikke om alle kommer.
Må passe på å ikke slite seg ut:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...