lørdag 5. november 2011

Lime curd

Som nevt tidliger så elsker vi lime, så jeg prøver meg på lime curd isteden for sitron.
For english press here

Ingredienser
1 ss revet limeskall
5 ss limejuice 
50 g smør
1,5 -2 dl sukrinmelis, smak til selv, vi liker den syrligere, eller vanlig sukker.
ha dette i en kasserolle og smelt på lav varme, ta kasserollen av platen
2 egg
2 eggeplommer
 Visp egg og eggeplomme og rør i limesmøret. Rør mens du varmer opp igjen ved lav varme.

Limerøren er ferdig når den tykner, ta den av varmen og avkjøl.
Hell på glass med skrulokk eller et annet serveringsglass.
  Kan oppbevares i kjøleskap opptil 2 uker. Ettersom den inneholder egg, har den begrenset holdbarhet.



1 kommentar:

  1. Hei, takk for besøket hos meg i dag! Du har også en fin blogg. Har vært her å tittet noen ganger :-D Mye godt! Har aldri laget lemon curd. Det høres supergodt ut med lime så dette skal jeg prøve! Takk for tips!

    Ps! Må bruke min gamle blogg for å kommentere hos deg

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...