søndag 15. mars 2015

Hjemmelaget sprudlevann

Sponset Aqvia brusmaskin fra AGA

Jeg må nok innrømme at jeg er litt avhengig av kullsyreholdig drikke og spesielt den mørkere sorten. Coca Cola varen av mine laster i mange år og Pepsi Max etter at jeg ble diabetiker. Deilig iskald drikke som river litt i halsen når du drikker den. Litt vanskelig å forklare følelsen av å drikke brus. Ja uff, he he. Det har blitt enklere å ta med seg en flaske eller fire med Pepsi Max med seg hjem fra butikken enn Farris. Å kjøpe Farris er jo å kjøpe vann og det har man jo masse av hjemme, dessuten er det noe med smaken jeg ikke er helt fortrolig med, den er saltere.




Denne uken tester jeg ut en brusmaskin fra AGA, en Aqvia . Selv om sprudlevannet er hjemmelaget må man ha utstyr for å lage det.
Jeg har en Giveaway gående.
Har du lyst til å vinne en maskin kan du gå inn her HER og kommentere. 
.

Under søndagsmiddagene hjemme hos barnas far har jeg lagt merke til at barna drikker mer vann/Farris til maten for der har de en brusmaskin, så da jeg fikk mulighet til å teste ut en maskin sa jeg så klart ja takk.
Denne testuken har forbruket mitt av Pepsi Max mer enn halvert.
Jeg har drukket sprudlevann med og uten sitrusfrukter og testet ut et par smakstilsetninger med stevia. Den er super enkel å bruke, det er bare å fylle vann i flasken som maskinen kommer med, feste den til maskinen og tilsette kullsyre. På en to tre har du sprudlevann eller som Aqvia selv kaller det hverdagschampagne.

Jeg har klart å minske forbruket av lasten min denne uken og jeg håper jeg klarer å fortsette denne trenden siden jeg forsøker å leve et sunnere liv uten for mye kunstig søtningsmiddel.



1 kommentar:

  1. Kullsyremaskin er helt genialt!!
    Vi fikk av svigermor i innflyttingsgave, og mannen har faktisk ikke drukket stille springvann siden maskinen kom i hus! Jeg liker godt vann, så jeg varierer gjerne litt.
    Du må prøve å ha en liten skvett Zeroh Villbringebær i glasset sammen med kullsyrevann - det er digg altså!

    Flott at brusmengden din har blitt redusert! Ingenting er bedre enn det ;)

    Ønsker deg en fin-fin søndagskveld, og en sprudlende uke som kommer.
    Klem fra Christine

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...