søndag 1. mars 2015

Fusillisalat med kylling, avokado og soltørkede tomater.

Deilig salat til venninnelaget.
Sponsett fusilli

Hurra for Bloggen Fabelaktig, den har blitt 5 år.
Frøken Fabelaktig inviterte til bloggbursdag som hun har gjort de siste årene, he he er vi litt rosa:)
Forskjellen fra denne feiringen og tidligere feiringer er at denne gangen har hun spurt om litt hjelp siden formen ikke er helt bra, Min oppgave for feiringen var å lage pastasalat, det passet veldig fint siden jeg tester ut Sopps boil-in-bag Fusilli. Denne salaten ble jeg servert hos en venninne på 90 tallet en gang, jeg synes den er like god nå som da.
Til denne rette har jeg brukt per porsjon

1 porsjon boil-in-bag
1,5 ferdig grillet lårfilet Provence krydret
1 ts finhakket soltørket tomat som har ligget i olje
1/2 fedd presset hvitløk
3 blader finhakket basilikum
1/2 avokado i biter
5-10 små tomater
1 ss olivenolje
Juicen av en 1/4 sitron
Salt og pepper etter smak

Stek kyllingen i ovnen som det står på pakken i 30 minutter og etter 20 minutter koker du opp pastaen som tar ca. 10 minutter å koke

Sett kylling og pasta til side og la dem avkjøle seg.

Bland resten av ingrediensene i en bolle og la den stå litt.
Del kylling i biter og ha dem i bollen sammen med de andre ingrediensene.
Tilslutt tilsetter du pastaen.
Server gjerne med focaccia og en grønn salat.

1 kommentar:

  1. Det var så kos at du ville ta med denne salaten! Den var såå god!
    Takk for at du kom, søta!

    klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...