mandag 9. mars 2015

Avokado smoothie

Sponser havremelk
På begynnelsen av 80 tallet eller var det slutten av 70 tallet kom mamma hjem med umodne avokado som hun hadde funnet i en butikk i Oslo. Nysgjerrigheten var stor, jeg hadde ikke sett slik frukt før og lurte på hva den smakte. Mamma sa at de måtte modne litt og når de var klare skulle hun lage noe godt. Jeg ventet og ventet, men så en dag var de klare. Hun laget avokado milkshake, avokado, litt melk, litt vanilje is og litt sukker most i en blender. Pa SMAK messen for litt over ett år siden fikk jeg smake avokado is og de hadde brukt pasjonsfrukt for å gi den litt syre, det fikk meg til å huske mammas avokado milkshake. Så med min mors milk shake og isen fra Smak i tankene da laget jeg denne smoothien med havremelken fra GoGreen


3 dl havremelk
1 avokado
1 ss frisk sitronjuice
2 ss Maracuja- eller pasjonsfruktpuré
noen stevia dråper 

Du kan bytte stevia med honning eller sukker eller annen søtning.

Ha alle ingrediensene i en blender og mos til en jevn kremet blanding
Server og nyt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...