lørdag 31. januar 2015

Nacho cheese dip

Til Nachos må jeg ha ostedipp. Jeg husker første gangen jeg smakte den, det var i kantinen på skolen jeg gikk på. Kantinedamen spurte om jeg ville ha ost på nachoene mine og før jeg viste ord av det hadde hun helt på masse ostsaus og jeg som hadde tenkt å si nei. Jeg likte bare ost på pizza på den tiden, men ostesausen falt i smak.

Jeg har brukt taffelost til denne oppskriften og som jeg synes passer perfekt når du ikke får tak i amerikansk halvfastost.

1 ss smør
1 fedd presset hvitløk
2,5 dl helmelk
1/2 Taffelost smuldres
1/2 ts salt
Hvis du ønsker en sint versjon så tilsetter du bare litt chili eller jalapenos.

I en liten kaserolle surrer du vhitløk i litt smør tilsett melken og kok opp.
Rett før melkeblandingen begynner å koke sett ned varmen til middels varme og ha i den smuldrede osten. Rør til all osten er smeltet og ha saltet.
Da er ostesausen klar til servering.

PS. Den må serveres varm for sausen stivner når den blir kald, som en pudding.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...