lørdag 10. januar 2015

Beste burgerene i Moss, Moments spiseri

Jeg: Har du vært på det nye burgerstedet på Amfi?
Sønn: Å, du mener der de griller med en Josper grill.
Jeg: Hæ, hvordan kjenner du til den?
Sønn: De har annonsert det(svarte han tørt).
Jeg: Å ja, da så(like tørt tilbake)
Jeg: Har du vært der?
Sønn: Nei.

Jeg kan ennå huske burgeren jeg smakte da jeg var på en kundekveld i klesbutikken Porto Bello, det var Moments spiseri som sto for bevertningen. Dette var en burger som en burgerelsker som meg blir litt satt ut av, spesielt siden jeg fikk den i Moss. Hamburgeren var enkel men samtidig sofistiker, den var saftig, smakfull og passe fet. Hemmeligheten viser seg å være at på Moments grilles kjøttet i en Jospergrill og blir levert fra Krosby AS som drives av blant annet familien til fjorårets Norges grillmester, jeg tenker at de kan kjøtt.



"We don't remember days, we remember Moments"
er mottoet deres på Facebook siden.

"Vi har valgt å kalle det et spiseri – det er enkelt, norsk, og uhøytidelig. Som de fleste av oss… Vårt konsept og vår visjon er tuftet på ideen om å skape et sted hvor du skal trives, slappe av og nyte et av disse øyeblikkene man ofte ikke husker i ettertid, men som festes til «harddisken» på en litt umerkelig måte. Vi håper og tror du også vil nyte vår meny, hygge deg med våre serviceinnstilte, profesjonelle ansatte, og smile til litt lokal historie. Du vil finne noen lune og interessante fortellinger plassert ut i glass og ramme på veggene."-Moments spiseri

Mat og opplevelser går som hånd i hanske og for meg og min familie er det øyeblikker med mat vi husker best. Når vi mimrer om ferier vi har vært på begynner det gjerne med: 
Husker dere da vi spiste ......
Den første biten jeg tok av en Moments burger var et øyeblikk, smaksløkene fikk virkelig en opplevelse. Tenk at jeg ikke må reise langt for å få en deilig burger.
Stedet er koselig innredet hvor kundene skal kunne føle seg "litt" hjemme. 
Mulig tanken bak sone inndelingen er at man skal kunne flytte på seg fra bordene til sittegruppene. Spise middag først og så ta en kopp kaffe og noe fra deres Sweet moments meny, om noen av lounge områdene er ledig da. 
På  Instagram har jeg skrevet at Moments spiseri er det beste burgerstedet i Moss, men de har mye mer. Moments spiseri serverer frokost, lunsj, middag, søtt og de har en egen barnemeny.

Med Mini i bursdagselskap og Storesøster et annet sted ville mor ut med gutta sine og spise god mat, spise så kalt "Dude food"
Vi spiste:
GRAND LUX SPESIAL
200 g black angus kjøtt, Æra skinke, gul ccheddar, bifftomat, blandet bladsalat og grillede poteter.
EN SKIKKELIG GRIS
Pulled pork, kokkens egen BBQsaus, servert på foccaciabrød med syrlig eplekrem, ruccolasalat og grillede poteter.
Til dessert hadde vi:


KLADDKAKE
Mudcake med vaniljeis, og syrlig fruktshot 
MOMENTS PAVLOVA
Marengs med sesongens bær, vaniljekrem og lemoncurd.

Jeg og gutta hadde en veldig koselig kveld som dere ser, he he he.
Mor tar bilder og gutta leker med telefonene. Rettelse fikk beskjed av han til venstre at han leste.

Jeg: Likte dere maten
Gutta: Ja
Jeg: Bedre enn babben og pizzaene vi pleier å kjøpe.
Gutta Drar på skuldrene som svar.
Jeg: Hvordan vil dere beskrive maten?
Gutta: godt
Mamma gjør et forsøk til
Jeg: Er dette noe vi kan ha oftere?
Gutta: Ja.

Ja, ja, jeg har to store gutter med få ord, men maten ble spist opp og hadde de ikke likt maten hadde de nok ikke spist opp.
.
Barna er vant til å spise ute og at i en alder av 2 så kan jeg påstå at de tre eldste satt pent ved bordet og spiste maten sin, men det kan man kanskje ikke si om mor.

Generelt synes jeg Moments spiseri har god mat, men de har ikke vært veldig konsekvente med kvaliteten og jeg burde kanskje spesifisere hvordan jeg liker burgeren grillet. En gang fikk jeg en som var "veldig" godt grillet den var tørr og hard. Jeg pleier ikke å klage, men denne gangen følte jeg at jeg måtte. Uheldigvis for dem fikk de en kunde som i voksen alder fremdeles har barnemandler og blir maten for tørr sliter jeg med å svelge den. 
Som et service innstilt sted som Moments spiseri er så fikk jeg en ny og den var akkurat slik jeg ville ha den, saftig og rosa inni.

Alle kan ha dårlige dager og når man først har et godt spisested i nærmiljøet som ikke tilhører noen kjeder vil man så klart at de skal bli værende.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...