lørdag 17. januar 2015

Amerikanske pannekaker på rester i kjøleskapet


For en liten stund siden var jeg å spiste frokost og fikk noen merkelige amerikanske pannekaker, tynne, tunge og seige. Vel hjemme og fysen på amerikanske pannekaker fikk jeg lyst til å lage noen selv. 

I kjøleskapet hadde jeg egg, litt creme fraishe og melk.


4 egg 
1,5 dl creme fraishe
3 dl melk
3 dl mel
1 ts bakepulver
1/2 ts salt
1/4 ts natron
smør til steking

Visp eggene og ha i melkeproduktene og rør til blandingen er godt blandet.
Tilslutt har du i resten av ingrediensene og bland alt godt sammen til en klumpfri røre. du skal ha en tykk vaffelrøre. Husk å ikke overarbeide røren slik at du ikke binder proteinet og glutenet i melet. 
Jeg rører slike rører for hånd med en mikser kan det fort bli for mye.
Da er det bare å steke lappene i en panne med litt smør.
Jeg har ikke sukker i denne røren, for jeg synes det jeg har på er søtt nok. Hvis du ønsker så er det bare å ha litt sukker i røren.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...