fredag 3. februar 2012

Torsketunge og turte jeg å smake?

Da jeg kjøpte inn torsk og blåskjell til middagen i går, klarte mannen bak disken å overtale meg til å prøve noen torsketunger. De måtte stekes eller friteres, men ikke kokes og jeg endte med å fritere.
Jeg kjøpte 4 stk for å prøve som sagt
Dyppet de i pisket egg
Panerte med tempurasmuler
Jeg ikke den tøffeste når det gjelder matveien og barna har levd i frykt det siste døgnet siden de oppdaget torsketungene, for jeg sa at det var en til ihvertfall fire av oss. 

Vel det gikk for seg på denne måten, paneringen ble pirket av, tungeskinnet også pirket av, (det var noe med konsistensen som ikke var forenlig med meg) og da kom man til det faste tunge kjøttet, paneringen ble satt tilbake. Det ble dynket balsamico eddik på biten, litt sånn fish'n chips måte å spise på, tygget og svelget fort.
Det smakte balsamico eddik og da kan jeg spise noe som er mer forenelig med meg.





1 kommentar:

  1. Sukk... Det er jo noe av det beste som finnes..
    Må være mine nordlandske gener som gjør det. :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...