søndag 5. februar 2012

Mini skinke og spinat paier med paprika pesto

Jeg var på bloggtreff i går en Fabelaktig aften
og dette er hva jeg hadde med meg til damene
Paibunn(ca. 35 stk)
Smuldre
400 gram smør, i terninger
10 dl speltmel
og bland inn
5-8 ss kaldt vann
deigen er fast og fin.
Legg deigen i kjøleskapet minst en halv time, før den kjevles ut
Bruk sandkake former(med disse blir det flere) eller muffinsbrett.
Kjevle deigen til ca 3 mm tykkelse, husk å ha godt med mel på bakebordet. og stikk ut sirkler som passer i formene. Bunnen må være i diameter 2 banger form høyde + bunnen. trykk de lett oppi formene og prikk med en gaffel før su
forsteker bunnene i 200 grader Celsius i 8-10 minutter til de er lys gylne.


Fyll til 35 små paier

i en panne ha 
1 ss smør
og stek lett
1/2 hakket løk 
1 fedd presset hvitløk
så har du i 
500 g hakket spinat
og stek videre til alt mykt, sett dette til side og la det avkjøle seg.
Så har du i 
2 dl fløte 
5 pisket egg
50 g revet parmesan 
100 g revet norvegia ost
rør rund og fyll bunnene
Stekes i ovnen på 200 grader Celsius i ca.15 minutter
Hadde halv teskje med paprikapesto fra Nicholas Vahe på paiene

Jeg laget ikke så mange pai bunner og hadde litt fyll igjen så jeg forsøkte å bruke brødskiver som bunn på også. Jeg la muffinsformer i brettet, hadde i tynne brødskiver og forstekte i 200 grader Celsius i 5-8 minutter.
Hadde i fyllet og stekte i ca 15 minutter til
Og slik ble resultatet, de smakte ok disse også:)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...