fredag 10. februar 2012

Churros

Det er mange oppskrifter på churros, jeg fant denne på nettet som  kaller det en autentisk spansk oppskrift den ligner på vannbakels og denne uten egg er fra Mexico
Churros for oss er fornøyelsespark snack i  USA eller koreansk skibakke snack og hvordan den har havnet i skibakkene i Sør Korea, det vet jeg ikke, artig var det og godt:)

Kok opp
2,5 dl vann
1,25 dl margarin eller smør
når smøret er smeltet
har du i 
1/4 ts salt
2,5 dl mel
rør til det slipper kantene
så har du i 
3 egg(et og et) 
rør til deigen er smidig ha deigen i en sprøytepose med en stor stjerne tip og sprøyt ca.15 cm lange striper i friterings gryten. Friter til de er gylne og gjennomstekte.
dypp de i en blanding med
1 dl sukker
0,5 ts kanel
De spanske serveres som regel uten kanel

Hvis du ønsker kan du dyppe de i  varm sjokoladesaus
Smelt
50 g smør
med
60 g brunt sukker
ha i
2 dl fløte
gi det et raskt oppkok og sett ned varmen og ha i
100 g mørk sjokolade
rør godt og server til churrosene








2 kommentarer:

  1. Hvordan oppbevares churros? Kan de fryses? Kan de serveres kalde, eller må de varmes før servering?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har aldri hatt så mye churros tilovers slik at jeg har måttet oppbevare dem, men antar at de er som vannbakkels og at det går an å fryse dem ned. Jeg mener også å ha sett churros i frysedisken i utlandet.
      Klem
      Liza

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...