tirsdag 9. oktober 2012

Røkt kyllingbryst med potet og sellerimos

Jeg var så heldig å vinne et gavekort fra Stangeriet, så da jeg var en tur innom Mathallen i Oslo for noen dager siden plukket jeg med meg noen råvarer.
HER er forrige innlegg med kylling fra Stangeriet


Denne retten er laget med røkt kyllingbryst fra Stangeriet, som jeg steker i litt smør, noen fedd knust hvitløk og noen kvaster med timian.
Som tilbehør hadde jeg eple-, gulrot- og løk-blanding
2 syrlige epler
3 gulrøtter
2 små løk
Grønnsakene kuttes i biter og stekes i litt smør, saltes og pepres og avsluttes med 
2 ts honning eller lønnesirup som røres rundt slik at det søte blir jevnt fordelt.
Serverer dette med en potet og selleri puree.

6 poteter 
selleri tilsvarende 3 poteter
kok opp til det er mørt, hell av vannet,
mos og tilsett 2 ss smør. Hell på fløte til du får den konsistensen du vil ha
salte og pepre etter smak

I posen fra Stangeriet fikk jeg også med meg Knuden ost og fersk pesto fra Glad Mat.
Jeg var så heldig at jeg også fikk med meg noen ferske Stange kyllingbryst som jeg smurte pesto og bakte i ovnen, men det er et annet måltid

Vinanbefaling: Mazzino Barbera d'Alba



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...