torsdag 11. oktober 2012

Armeriddere

Når jeg har  gammelt tørt brød liggende, fresher jeg de opp med egg og melk og lager armeriddere.
Denne gangen laget jeg de med bare egg og melk, noen ganger har jeg i 1/2 ts kardemumme til denne oppskriften

Ingredienser
8 brødskiver
4 stk egg
5 dl melk

Slik gjør du
Visp egg lett sammen med melk og, hell det i et fat med kanter.
 Legg brødskiver i røren og la dem bli gjennombløte.
Stek brøskivene i litt smør i en stekepanne på middels varme. Stek på begge sider til de er pent gylne.

Server arme riddere med rørte bær, syltetøy eller som meg i dag med lønnesukker istedenfor lønnesirup.
Et tynt lag med dette sukkeret gir meg smaken av lønnesirup på mine arme riddere.

2 kommentarer:

  1. Hei Liza! Takk for hilsen! (Håper virkelig det er bra saker du har hørt om meg. ;) Så utrolig bra at dere tre arrangerte dette bloggtreffet, gleder meg stort! Herlig blogg! Prøvde meg på arme riddere i dag men fikk det ikke til helt. Du får nok gi meg noen tips. :) God helg!

    SvarSlett
  2. Du er så flink!! Hvor får du tak i det sukkeret?? Jeg elsker både brunt sukker og lønnesirup :) Ha en herlig helg :) Klemmer

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...