mandag 22. oktober 2012

Laks trukket i Teriyakisaus med løk og paprika

Jeg har postet dette innlegget tidligere som laks Teriyaki og er en av mine favoritt 
retter med laks.
Denne retten er enkel å lage og det tar like lang tid som man bruker på å koke opp ris.


Ingredienser til 4 personer
1 kg laksefileter
2 løk
2 paprika
2 dl Teriyakisaus
0,5 dl vann
og ris

Jeg kutter opp løk og paprika i strimler og steker de opp til de blir nesten møre.
Jeg steker lakse skivene i litt olje på medium varme før jeg har oppi teriyakisaus blandet ut med vann. Når laksen ser slik ut som på bilde over, skrur du ned varmen til det laveste.
Hell den varme sausen over fiske bitene, da skal risen være klar og retten klar til å nytes.
Jeg serverte ris til denne retten og sausen er god å ha over både ris og fisk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...