fredag 19. oktober 2012

En krukke med gull, Ostekakedessert med multer

For litt siden kommenterte jeg på et innlegg på Matbloggsentralen angående Tines ostekake utfordring, det stod skrevet at de 20 første som kommenterte ville få en goodiebag og det var allerede 20 kommentarer men jeg kommenterte for det. Av en eller merkelig grunn fikk jeg en goodiebag alikevel:)


Jeg slenger meg på  Matbloggsentralens utfordring i siste liten og mitt bidrag er "Krukker med gull"

Enkel og lett å lage
Ingredienser til 4 porsjoner
1 l multer
1,5 dl kremfløte
200 g kremost til baking med vanilje
1 ss sukker
6 Bixit kjeks
2 ss smør

presser ut saften av multene gjennom en sil og får ca.3,5 dl pure

Grovknuser Bixitkjeksene, blander smulene med smeltet smør og legger denne blandingen nederst i krukkene.

Pisker fløten til krem, har i kremosten og sukker og pisker videre til alt er godt blandet.
Så tar jeg 2 dl av multepureen og rører om 1 eller 2 ganger det skal ikke blandes ordentlig inn, legger osteblandingen i krukkene over kjekssmulene og topper med resten av pureen.

Jeg har pyntet med 23 karat spiselig bladgull for å understreke fjellets gull;)
Vill du ha den luftigere så kan du ha i stivpisket eggehvite av 1-2 egg


3 kommentarer:

  1. Oioi, dette så virkelig godt ut - utrolig kjekt med desserter som kan forberedes litt på forhånd og som er i porsjoner! dette skal jeg prøve meg på i helga! Multer er jo også fjellets gull! Lykke til i utfordringen!

    SvarSlett
  2. Ser fantastisk godt ut Liza! Jeg laget også ostekake med multer engang til ett
    juleselskap. Multer er liksom jul for meg:)

    Jeg skulle ønske jeg kunne ta turen til bloggtreffet, men det er den helgen hele Ulsteinvik skal nedover å heie på Hødd i cupfinalen, så desverre ble det ikke tur på meg. Jeg kommer gjerne en annen gang !

    Klem Ingvild

    SvarSlett
  3. Mmm.. Dette så snadder ut. Tenker den må testes ut ved en passende anledning.
    Jeg fikk også goodiebag, men jeg var nokså tidlig ute med kommentaren. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...