søndag 28. oktober 2012

Fersk tomatsalsa og guacamole

Kveldskos:)
Nacho chips med hjemmelaget guacamole og tomatsalsa
Jeg måtte prøve blender delen av Electrolux stavmikseren også.


Salsa

1/2 løk 
4 tomater ta ut det myke inni og frøene
Chilli(bruk det du ønsker)
1-2 fedd hvitløk
koriander eller persille
en skvett limesaft
1/2 ts agavaesirup eller sukker
salt etter smak



Jeg moste den litt mer enn det jeg pleier men den ble god for det:) Agave nektaren er en fin erstatning til sukker i slike sauser, blodsukkeret holder seg mer stabil.

Guacamole
2 stk modne avokadoer
1 fedd fin hakket eller presset hvitløk
1/2 dl hakket løk
2 ss finhakket chilli
3 ss fersk presset lime juice
salt og pepper etter smak
Jeg moser 1 avokado med en gaffel og resten av ingrediensene kjørte jeg i blenderen






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...