torsdag 25. oktober 2012

Melkesokolade cupcakes med hasselnøtter og hvitsjokolade topping

I denne oppskriften ar jeg brukt melkesjokolade med hasselnøtter fra Divine.
Disse sjokoladene er å få ta i på Friends Fair Trade og jeg plukket opp disse i den nye Mathallen i Oslo.
Til toppingen brukte jeg Divines hvite sjokolade



Ingredienser til 12 standard cupcakes

Forvarm ovnen til 170grader Celcius
125 g romtemperert smør
125 g bruntsukker
2 egg
1 ts vaniljeekstrakt

125 g hvetemel
2 ts bakepulver
100 g smeltet sjokolade
Rør smør og sukker til en myk krem 
Ha i eggene et og et, så vaniljeekstakten og den smeltede sjokoladen(den må være flytende, men ikke over kropstemperatur)
Sikt mel og bakepulver sammen og ha blandingen i røren litt og litt til alt er rørt sammen, husk at du skal ha mikseren på medium hastighet.
ha røren i muffinsformer og bak de i 20 minutter.


topping

250 g romtemperert smør
200 g kremost for baking
200 g melis
100 g hvitsjokolade
Smelt sjokoladen og la den avkjøle seg
rør smør, kremost og melis hvitt og ha i den avkjølte sjokoladen, fortsett og røre til alt er godt blandet. Pynt de avkjølte cup cakesene, jeg forsøkte meg på Magnolia Bakery swirls

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...