torsdag 25. oktober 2012

Enkel smoothie med frukt og grønt

Den enkleste måten å få i barna frukt og grønnt er smoothies. 
For noen dager siden fikke jeg denne Electrolux stavmikseren i posten og over ser dere det første jeg laget med denne maskinen. Det fine med denne stavmikseren er at den er stor, for med en familie som min er jeg nødt tl å lage mye av gangen, jeg bruker ofte høye store gryter når jeg kokkelerer på kjøkkenet.


Denne stavmikseren er laget for husholdnings bruk basert på deres proffe til storkjøkken bruk.
Selve stavkutteren/mikseren har tre skjæreblad og er ekstra lang, noe tungere å håndtere, men det tar jeg som ledd i treningen;)
Jeg laget smootie med fiske bær og frukt med yoghurt og juice og erteskudd.

blade koppen hadde jeg i
2 dl blåbæryoghurt
6 jordbær 
12 bringebær
en håndfull erteskudd eller 1 ts purely greens eller spirulina 
1 banan
2 ss linfrø/chiax frø
Så fylte jeg på med juice så det så ut som jeg hadde i 
halvparten appelsin- og ananasjuice slik at det så ut som jeg hadde helt i 4 del med veske.
Moste alt med stavmikseren og helte i glass.

Konklusjonen av bruken av stavmikseren er,
Enkel å bruke, kraftig og gjør jobben, men er litt tung.
En annen ting jeg likte med denne er at den var enkel å ta frahverandre og sette sammen. Det er bare å klikke på plass delene for det er bare en vei den går, ingen vridninger og passe på at den står i riktig posisjon. For å demontere er det bare å trykke på en knapp for å få løs stavmikseren fra motoren.




1 kommentar:

  1. Det är ävеn prіma föг att beѕkyddа levern frångifter.


    Also visit my site :: pms besvär symptom

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...