onsdag 26. oktober 2011

Reste suppe, middag 26.10.2011

Onsdag er suppe dag:) Jeg elsker suppe og er antagelig den eneste i familien:)
Jeg har brukt det jeg fant i kjøleskapet.
Jeg hadde 1 stk rød løk som jeg hakket,
1 fedd hvitløk presset
1/2 pk bacon som jeg skar i små biter og freste sammen med løken og hvitløken.
Så hadde jeg i 1 liter med kraft, du kan bruke det du har buljong, fond osv.
Jeg fant en liten kålbit, gulrøtter, kålrot og en liten bit sellerirot skar dette opp
og hadde i kraften med en boks hakkede tomater og litt urter( basilikum og oregano)lot dette småkoke til grønnsakene ble møre og hadde i en boks med bønner og 
lot suppen småkoke videre i 5 minutter.

Det ble tidlig middag på oss i dag.
Veien til en god suppe er kraften du bruker:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...