torsdag 13. oktober 2011

Pão de queijo, Glutenfrie

Pao de queijo glutenfrie osteboller
2,5 dl melk
2,5 dl olje eller flytende margarin
1 st salt
Dette kokes opp og trekk blandingen til siden
ha i 5 dl tapioca mel
og bland godt kan være tungt å elte
Ha i 3 egg en etter en
og tilslutt 
2,5 dl revet ost
Jeg bruker det jeg har men foretrekker parmesan og norvegia blanding.
Lag spisekje store baller, du skal kunne få ca. 70 stk av denne blandingen.
Bakes midt i ovnen på 200 grader celsius i ca. 20 minutter til de er gylne.
Du lager de som du ville ha laget vannbakkels og la deigen stå i 30 min

You tube oppskrift
Fant denne nettopp og denne virker mye enklere, helt lik oppskrift men det flytende kokes ikke opp,
skal prøve den neste gang.
Frosne som jeg har laget tidligere
Det fine med den første måten å gjøre det på er at de bollene kan du fryse i rå tilstand og ta ut når du trenger de og bake da. Sett bollene på en plate med bakepapir og putt de i fryseren, når de er frosne samler man de i en egen boks me lokk eller pose for da tar de ikke så stor plass. 

4 kommentarer:

  1. Nei nei...
    Ser IKKE ut som den EKTE Pao de Queijo!!
    Jeg er fra hvor Pao de Queijo kommer fra, MINAS GERAIS,
    Og den er IKKE HVIT sånn på din bilde, desverre :((
    De må være GULL farge!! :j
    Prøve også å bruke MYE parmesan øst OG
    SUR-polvilho (polvilho = tapioca mel)!!

    Lykke til!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis du leser hele innlegget ser du at jeg har brukt tapiocamel og følger du lenkene jeg har lagt inn ser du at det er brasilliansk oppskrift jeg har brukt. De lyse er frosne og derfor lysere i farge enn de inte eller nylaget deig, den infoen står under bilde.
      Ellers takk for info

      Liza

      Slett
  2. Hei. Har nå prøvd meg på oppskriften din, men stusser litt over om mengden olje er korrekt. Skal det virkelig være 2,5dl med olje? Jeg syns 50/50 olje og melk hørte litt mye ut, men fulgte oppskriften. Da jeg hadde melet i slet jeg med å kan inn all vesken. Fant i etterkant en brasiliansk oppskrift der de brukte 1 del olje til 4 deler melk. De hadde også mer mel slik at deigen ble mye fastere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Benedicte
      Dette var en brasiliansk oppskrift jeg brukte, Det var et slit å lage den, men kokte du opp røren som du ville ha gjort med vannbakkels

      Mvh
      Liza

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...