tirsdag 18. oktober 2011

Angel feather Icing pluss alternativer





Ingredienser
2 eggehvite
170 gr sukker
1 dl corn syrup(Dr. Oetker glukose sirup)
2 ss. vann
1/4 ts kremortartari
1 ts vanilje ekstrakt
evt konditorfarge.


Ta alle ingrediensene med unntak av vanilje extrakt i en bolle. Varmes over vannbad. Når  vannet begynner å koke så begynner du og mikse dette sammen med en håndmikser. Miks helt til du ser det blir luftig og fint.Ta bollen bort fra kjelen og miks dette videre. Jo lengre du mikser jo stivere blir den.Når den har blitt stiv tilsettes vanilje extrakt, eller annen smak du ønsker og ha i kremmen. 
Miks den inn i kremmen og tilsett ønsket farge, vips så er du ferdig :)
Passion 4 baking har fin instruks på hvordan man lager, så hvorfor lage nye instrukser når hun har en fin en;)
Kremortatari selges på apotek, hvis noen lurer og det er er et bindemiddel for å holde bakverk og glasurer stivere/sammen
Denne oppskriften lærte jeg å lage i USA for lenge siden og når jeg har lært meg noe og perfeksjonert den, så kommer utfordringen nr 2. kan jeg finne ferdig produkt der ute som kan gjøre det enklere.


Wilton selger en pulverversjon i USA som er like god og enkel å lage Vanilla whipped Icing mix.
Her i Norge har Idun kommet med Mors hjemmebakte cupcake-glasur som er omtrent det samme.
Noen ganger er det lov til å jukse, spesielt hvis det blir like godt og det er like usunt begge deler;)
den mest økologiske vesjonen blir nok den øverste og den rimligste kanskje, du må bare skaffe corn syrup først. Jeg kjøper alltid slikt i utlandet så jeg har et lite lager med forskjellige ting. og godsaker


PS Kan dere se hvem av cup cakesene som har hvilken glasur, jeg hadde bare litt corn syrup igjen.
Ja det sies at det går an å droppe corn syrup, men det har ikke jeg forsøkt ennå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...