tirsdag 15. mai 2012

Laks og asparges

Middagen i dag ble sen, vi måtte ta en tur på banen og se tredjemann spille kamp og før jeg dro bort tilberedte jeg denne fisken og bakte i ovnen på 100 grader celsius i 1 time.
Siden sesongen er kort og siden de smaker helt nydelig måtte vi ha lokale asparges igjen.



og om noen år har jeg også asparges i hagen:)


Jeg brukte en hel laks som ble filetert og flådd
Her ser dere den ene fileten med løk, asparges og hjemmelaget urtekremost, du kan bruke hvilken som helst du ønsker å bruke.
Saltet og pepret etter smak, så la jeg den andre halvdelen oppå og saltet og pepret lett her også.
Pakket sammen og bakte:)
Da det var på tide å sette over potetene ringte jeg barna som var hjemme og ga de instrukser.

Dessverre tapte de kampen:( men han reddet straffen de fikk mot seg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...