mandag 7. mai 2012

Eldstemann fyller år, yay!!!

Dagen i dag begynte med en liten overaskelse til eldstemann som fylte 17 år.
Jeg har klart å samle sammen noen få familiemedlemmer for å feire dagen og menyen er enkel.


Kjøpt ferdig grillet svin og serverte med rotfrukt puree og spiresalat
Spiresalaten bestod av solsikkespirer, hvitløkspirer, mungbønnespirer og rødbetespirer, spirer er full av næring og vitaminer, litt info om spirer HER

Til rotfrukt pureen har jeg brukt
3 passe store persillerøtter
1/2 sellerirot
6 poteter
alt kuttes i mindre biter.
Kokte dette i en kjele med vann som akkurat dekket bitene, når alt er mørt så bruker jeg en stavmikser til å mose alt sammen, innholdet av selleri- og perillerot er såpass stort at dette blir ikke seigt.
Har i litt melk eller fløte for å få en fyldigere smak, blir pureen for tynn pga for mye veske, jukser jeg litt å bruker litt pose potetstappe for å gjøre den tykkere.
Jeg klippet opp en håndfull med gressløk og saltet og pepret etter smak.

Til dessert fikk vi hver vår
"Tilslørt pavolva"  :)
Barna laget denne desserten
de fylte glass med pikekyss
Lillebror pisket krem, blandet den sammen med piano eggekrem, fylte glassene med pikekyssene med kremblandingen, la en blanding av frukt og bær på toppen og pyntet med et pikekyss.
Til desserten hadde vi liksom rose champange, alkoholfri musserende alkoholfri jordbærvin.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...