mandag 23. februar 2015

Pastaskruer med Ragù ala Mingo

Familiens favoritt saus.


Sponset innlegg.

Mingo er min venninne operasangerinnen sin mann, jeg nevnte henne i et innlegg tidligere. Vi har var og besøkte dem i Milano i begynnelsen av vinterferien og det ble så klart pasta med Ragù ala Mingo.
Min familie er overbegeistret for Mingo sin pastasaus og ikke minst hans kjøttboller. Minimeg og resten av barna pluss eks mann sier de er de beste i verden. Jeg har dessverre ikke smakt dem, men jeg har fått oppskrift og bollene kommer nok i løpet av uken.


Denne uken tester jeg ut Sopps sin nye boil-in-bag pasta og dette er første rett ut.
Sopps var i lenger tid nesten den eneste pastaen å få kjøpt i Norge eller den eneste som var anstendig, men nå har den fått konkurranse av mange forskjellige merker.

Jeg husker ikke mitt første møte med Sopps pasta, men jeg husker en episode da jeg var rundt 12 år hvor jeg ble med en venninne hjem etter skolen.
Hun kokte opp Sopps makaroni og rev opp Norvegia ost. Dette hadde hun i en bolle og blandet inn ketchup. Ha ha ha det var kulinariske tider det:)

Sopps boil in bag fusilli kommer som navnet tilsier i posonspakninger, en pakke per person.

Det gjør det enkelt for barna å lage en liten middag til seg selv eller til flere.
Det er bare å ha nok saus tilgjengelig og da er det bare å lage en stor porsjon med en gang.
Denne oppskriften passer til 8 personer

2 ss god olivenolje
1 ss smør
2 store fedd hvitløk
1 stor finhakket løk
100 g bacon eller salami i småbiter
400 g karbonade deig
1,5 dl rødvin
1 revet gulrot
1 stil finhakket stangselleri
1-2 terninger kjøttbuljong
1,2 liter hakkede tomater
2.3 ss tomat puré
1 ss sukker, kan sløyfes
salt og pepper etter ønske
1 dl hakket persille
Smør
Parmesanost
Stek hvitløken i olje og smør i ca. 10 minutter, ta dem ut.
Ha i den finhakkede løken og stek dem blanke, tilsett bacon og karbonadedeigen og sek til alt er gjennomstekt. Ha i rødvinen og la dette trekke litt.
Tilsett de revne grønnsakene, buljongterningene, tomatene og tomatpureen.
Sukkeret har du i nå om du ønsker det.
La dette småkoke på lav varme i minst en time, jo lenger jo bedre.
Salte og pepre etter ønske.
Skru av varmen og tilsett hakket persille og litt smør.

Kok opp ønsket mengde pasta


Her ser dere en pose fusilli 
Ha over en øse med saus, litt ekstra grønt og litt parmesanost.
Server gjerne salat og godt brød til.

Denne sausen er nok til 8 personer.
Hvis dere ikke spiser opp all sausen er det lurt å fyse ned resten i posjonspakninger. Fine små lunsjer eller snacker når våre stoltheter kommer hjem og trenger litt magefyll.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...