søndag 22. februar 2015

Hva gjør du når du kjeder deg?

Leke litt med kamera.


Det har vært lange dager på antibiotika kur og det er meningen at jeg skal ta fire om dagen. Da jeg plukket opp medisinen fikk jeg beskjed om at jeg skal bruke opp hele pakken. Da jeg kom hjem så jeg at det var 40 piller i esken, det vil si en kur på 10 dager. Hælle måne det var lenge og veldig mange piller.


Jeg går og surrer hjemme i min kjedsomhet. Hva skal jeg gjøre?
Jo jeg tar bilder, jeg prøver å lære meg hvordan dette kameraet mitt funker, men burde egentlig rydde litt eller lest en god bok.
Hva tar jeg bilder av? 
Jo det er jo for det meste spiselig, er man matblogger så er man matblogger.
Frokosten i går.
Litt nøtter, vin og perleblomst skudd

Det siste bilde har jeg brukt 
ISO 100
1 sekunds lukketid
blender 17
og stativ.

Husker ikke hva jeg brukte på de to øverste, men fokuset ble feil og derfor ikke like klart og tydelig der hvor jeg ønsket det, men uansett jeg liker bildene. Jeg har fremdeles utrolig mye å lære når det gjelder fotografering.

Jeg husker en tid hvor jeg brukte autoinnstilling 
Ett av mine første bilder her på Lizas matverden, men tatt mens det var lysere ute.
Dette bildet ble tatt i oktober 2011
Trykker du på bildene over kommer dere til opprinnelige innlegg.
Tror bloggingen har endret seg  litt:)


Da jeg gikk over til manuell, konsentrerte jeg meg om lukketid og etterhvert gikk jeg over til blender åpning. I år leker jeg med ISO, den har stått på auto inntil da. Jeg merker jo at bildene blir bedre og spesielt hvis jeg bruker litt tid. Mitt problem er at jeg har egentlig ikke tid, det sitter en familie og venter på maten.

Formen er nok litt bedre enn hva den var før jeg dro til legen, han var ikke i tvil om at jeg var dårlig.

Hva gjør dere når dere kjeder dere og når helsen sier at man ikke skal løpe rundt i finværet?
Det er det verste med dette, både lørdagen og i dag har det vært strålende vær ute.

Håper dere lesere har hatt en fin helg.
Klem





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...