tirsdag 28. juni 2011

Middag 28.5.2011 Grilling og kimchi

Vi fikk Koreanske forretningsforbindelser av mannen min på besøk på lørdag og jeg hadde planer om enkel grilling, så det ble litt kaos i mine planer. Gubben forteller meg at disse gutta hadde vært på Norshipping og har ikke spist kimchi på en uke, koreanere spiser dette hver dag til de fleste måltider. "Kan du ordne noe?" spurte han meg, noen ganger altså. Ja, jeg liker å lage mat, men kan ikke trylle. Jeg viste om en asiatisk butikk i Oslo som solgte hermetisk kimchi men hadde ikke rukket å reise inn, barna hadde fotball kamper, bursdager de skulle på og egentlig var vi også invitert på treff med tidligere ex-pats fra Korea. Men så kom jeg på at jeg hadde fått en bok av en veldig hyggelig Amerikansk dame som avskjedspresang da vi flyttet hjem igjen, Good Morning Kimchi. Jeg fikk laget en hurtig variant og den ble seendes slik ut, normalt skal dette fermentere i ukesvis.
Jeg glemte å ta bilde av det med en gang, så det er ikke mye igjen jeg fikk fotografert.
Og heldivis hadde vi noen grønne chilllier igjen for det er også en høydare.
Det gikk ned på høykant
Dette ble da server sammen med hotlinks, chorizo, ostepølser, burgere, buffalo vings og tilhørende tilbehør. Det funket:), vi fikk vårt tilbehør og de fikk deres og ingen ting er bedre enn det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...