tirsdag 28. juni 2011

Chocolate Chip Cookies

 
Dett er er også en av familiens favoritter Chocolate Chip Cookies. Denne oppskriften er ganske stor.

Ingredienser
750 g smør
5 dl vanlig sukker
5 dl brunt sukker


rør sammen

Bland inn 3 egg et og et.
rør så inn 2 ts vanilje extrakt( du kan bruke essens også)

10 dl hvetemel
15 dl havregryn som jeg kjører i food posessoren
2 ts natron

Når alt er blandet godt sammen deler jeg deigen i tre.
En til en stor(250 g) plate hakket melkesjokolade.
Her får minstemann lov til å blande
En til chocolate chips kjøpt i utlandet
Den får nr. 2 lov til å blande

En til hakket pecan nøtter, hvit sjokolade og chocolate chips

Da legger jeg de på bakebrett, her har jeg lagt store klatter 6-7 cm,
jeg får 6 brett tilsammen.

Jeg baker mine på 150 grader celsius(varmluft) i 20 min.
Alltid smart å prøve bake noen først, for ovner er så forskjellige.

Liten kake mons

Vi nyter våre chocolate chip cookies med et stort glass melk

2 kommentarer:

  1. Åh, de så akkurat ut som dem man kjøper på butikken! Denne oppskriften må jeg prøve :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får fortelle hvordan det gikk, vi elsker denne kaken:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...