mandag 27. juni 2011

Ceasar salat

Tenkte jeg skulle prøve meg på noe jeg aldri har gjort før, hjemmelaget Ceasar salat med kylling, jeg har alltid brukt ferdig dressing, for det har vært enklest og fordi det er bare jeg og muligens eldste gutten (bare en hvis type)som liker det. Min mor som jeg har på besøk og jeg har kost oss med et lite salat måltid i dag.



Ingredienser til 2:
1 Romano salathode
krutonger
parmesanost revet
kylling kuttet i terninger

Dressing:
1 dl oliven olje
1 fedd hvitløk(presset)
1 egg
1/2 boks ansjos eller ansjos pasta
1 ts  worcestershire saus
1 ts sitron juice
1 ts eddik(den du føler for)
Bland egg og olje

Bland så i de resterende ingrediensene
Jeg moste resten i en liten kvern jeg fikk som premie i en butikk i Sør Korea fordi jeg hadde handlet for en hvis sum i løpet av en gitt periode

 Bland alle inngrediensene sammen

Hell over salaten litt og litt
Ha oppi resten og server
Man får 2 slike boller av de ingrediensene jeg har listet over og litt dressing til overs. Mengden kylling, krutonger og parmesan ost er opp til deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...