tirsdag 28. juni 2011

Middag 18.5.2011 Bulgogi

Minste mann hjalp mamman sin å lage vimpler og ville så gjerne pynte til middag.
Grunnen til at vi spiser i stuen i dag, er fordi barna ville gjøre det på koreansk vis og da må vi sitte på gulvet.
Heldigvis hadde vi noen myke pynteputer til det. De to lyse til venstre er fra Florence, den blågrå fra Designers Guild og den hvite til høyre er fra? Kjøpt på Lille interiør. Det flotte serviset er fra CASAgent også Lille Interiør, det passet så fint sammen med noe av det vi hadde kjøpt i Korea.
Etter en liten Ex-pat periode i Sør Korea har man lært seg å like Koreansk mat.
På menyen i dag: Bulgogi 불고기,
Vi har nok gjort den litt norsk, siden mange av ingrediensene til smårettene er litt vanskelig å få tak i her i Norg, samtidig er det litt tidkrevende å lage i stand en slik middag.

Grønn chilli er alltid med. Jeg fikk med meg to av barna på bilde. Segons skulder og en liten bit av Hanna, den mørkeblå biten du ser mellom bor og sofa, hun prøver å gjemme seg.
Løvtynne skiver av entrecote som stekes i panne med løk, gulrøtter og champignoner, så heller jeg Bulgogi saus over og lar det småputre.
Dette spises med salatblader eller perillablader
legg på kjøtt
litt kimchi
litt syltet agurk og løk
Ramsløk og denjang 된장 soyabønne "paste"
I korea har jeg fått servert syltet ramsløkblader, det finner jeg ikke her derfor har jeg brukt ramsløk på krukke frå Nøring
Rull sammen og spis

 Hvis man ikke blir mett av dette serveres det nye småretter sammen med kim(samme som nori til sushi) ris og suppe. Det holdt med kim og ris for vår del.

Til dessert er det ofte frukt
Barna ble litt lei av å sitte på gulvet så vi flyttet oss til spisebordet.
(ser at jeg kunne ha strøket løperen litt)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...