onsdag 28. desember 2011

Pizza 28.12.2011

Etter Mange julelbruncher, -lunsjer og -middager ønsket vi noe enkelt og noen hadde tenkt å løpe i dag så da ville jeg være hyggelig, selv om været ikke ville være det. Disse pizzaene blir nok årets siste og hvis dere har lyst, kan dere lese litt om pizzaens historie her
Minstemanns med bare pizzasaus og ost
skinke, champignoner og soltørkede tomater
Skinke, kjøttdeig og ananas
Salami og løk
Kjøttboller
Noe for alle i familien
For å få i oss litt grønt, serverte jeg coleslaw, se her for oppskrift
Deigen min er veldig enkel
3 deler mel(1,5 liter)
1 deler vann(5 dl)
olivenolje(0,5 dl)
pk tørrgjær
 1,5 ts salt
Jeg fikk 5 pizzaer ut av denne deigen 3 ca 40 cm i diameter og 2 hvor diameteren var stekeplaten
blander og elter sammen til en myk og smidig deig. 
Jeg har ikke forsøkt meg på no knead deig, for jeg ser det å elte og kna deigen som et ledd i treningen. Sterkere armer jenter når en elter og knar for hånd, gutta også;)

Pizzasaus
1/2 løk finhakkes og freses i en panne med
1 ss olivenolje, til løken er blank
Så har jeg i 
1 boks med hakkede tomater
2 ss tomatpuree
1 buljongterning
og ønsket urter.
lar dette små putre på lav varme mens jeg lager pizza deigen.

Jeg bruker 3 forskjellige oster på pizzaene våre, mozzerella, cheddar og norvegia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...