fredag 23. desember 2011

Entrecote av kalv

Middag i dag, lillejulaften ble entrecote av kalv med morkelsaus, gratinerte poteter og rosenkål
Biffen stekte jeg som biff stekes og vi liker våre medium.

Sausen laget jeg ved å steke opp hermetiske morkler i pannen jeg hadde stekt biffene i hadde i vann ga det et lite opp kok og hadde sjy og sopp i en brunsaus jeg hadde laget tidligere og hadde et par skjeer med 
creme fraiche og ga sausen et raskt oppkok, smaksatt med salt og pepper.

Gratinerte poteter laget jeg nesten som Jansons fristelse men uten ansjos
I en form rev jeg en løk, knuste 2 fedd hvitløk og rev poteter, saltet og peppret, hadde i fløte til væsken dekket potetblandingen, hadde tilslutt skivet gulost på toppen og bakte den i ovnen i 40 minutter på 200 garder Celsius.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...