tirsdag 13. mai 2014

Pannekaker med Solegg

Da jeg kom hjem fra en kort men morsom tur nord på fant jeg denne brosjyren fra Prior i postkassen. Jeg og noen andre bloggere har bidratt med en oppskrift hver hvor vi bruker egg som en av ingrediensene. Heftet kommer til en butikk i nærheten av deg i disse dager.
Jeg ble litt sulten av å se og tenke på alle de deilige oppskriftene, for etter endt fotografering fikk vi smake på godsakene:)
Heldigvis hadde jeg vært i butikken rett før jeg reiste til Bodø og hadde egg i hus og noen få andre ingredienser så jeg laget en haug med pannekaker.


Det er en enkel oppskrift

4 egg
2,5 dl kefir 
2,5 dl mel
1 ts bakepulver
1/2 ts natron

Visp egg, bland i kefiren og tilslutt ha i resten av ingrediensene.
Stek lappene på en takke eller stekepanne på middels varme på begge sider.
Jeg hadde bare blåbærsyltetøy og kiwi som falt i smak i hus denne gangen, men du kan bruke hva som helst.
De andre bloggerene er:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...