søndag 24. februar 2013

Pasta med sopp og skinke, rask pasta etter en tur i bakken

Vi har vært på hyttetur og etter en lang dag i bakken orker jeg ikke å bruke mye tid over grytene og i kjøleskapet fant jeg blant annet det dere ser på bildet under.


Noen ville ha pasta carbonara, jeg ville ha noe med champignoner og Mini ville bagetti;)

Bac-Os som dere ser på bildet ble ikke brukt, jeg åpnet pakken og det luktet brent gummi. Dumme meg smakte på en bit og hadde en vond smak i munnen resten kvelden, pakken gikk rett i sølppekassen.

Jeg brukte 
500 g spaghetti
300 g skinke
1/2 finhakket løk
6 skivet champignoner
3 dl fløte
3 ss bacon ost
100 g finrevet parmesanost.
1/2 potte finhakket fersk basilikum
salt og pepper
4 eggeplommer


Kok opp pastavann og så begynn å

steke opp løk, skinke og sopp i en panne, tilsett fløte, bacon ost, parmesanost og 2/3 av basilikumen, skru ned varmen og vent på at pastaen blir ferdig. Du kan vente med å lage sausen til du har lagt pastaen til koking. Bland alt sammen, salte og peppre etter smak, dryss basilikum over og server med en eggeplomme.
Har du litt sprøstekt bacon er det godt å ha på også.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...