torsdag 21. februar 2013

MickyDs apple pie

Jeg og familien savner Mc. Donalds sin eplepai, det begynner å bli en stund siden paien ble tatt av menyen. Deres pai ble frittert, men jeg tenkte jeg skulle forsøke å lage en butterdeigs versjon med ferdigkjøpt butterdeig og med epler fra hagen som ligger frosset i biter og som mos i fryseren(takk til svigermor igjen og jeg har satt frem løpeskoene til mannen, se link HER)
Smaken på disse vil variere etter hva slags epler du bruker, så bruk de du synes vil gi best smak.


Ferdig butterdeigsplater som du kjøper i butikken.
5 dl eplemos
1 epler i biter
1,5 ts malt kanel
ferdigkjøpte butterdeigsplater
(du kan lage bitterdeig, men det tar litt tid)
Butterdeigsplatene er 15x15 cm, ha på en stor spiseskje med epleblandingen.
Brett sammen de sammen i rektangler eller treangler

Bakes midt i ovnen i 15 min. på 220 grader Celsius.
Avkjøl på rist når de er ferdige og server med is eller krem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...