torsdag 14. februar 2013

Grapefrukt og appelsinmousse.

Min mann elsker syrlige desserter og han liker bitre smaker som man finner i grapefrukt og rosenkål.
Jeg elsker å lage mat til mine kjære rundt meg, det gir meg en tilfredhet og jeg er som et lite barn når de tar den første biten og venter i spenning på dommen om det er tommelen opp eller tommelen ned. Til spesielle anledninger pleier jeg å lage lime pai og har laget den i forkjellige variasjoner nå, men denne Valentinerdagen tenkte jeg å forsøke meg på noe annet.



4-6 porsjoner
8 plater gelatin
4 egg
4 ss sukker
1 dl appelsin juice
2 dl grapefrukt juice

Pynt:
Bær
müsli

Bløt gelatin i kaldt vann. Pisk eggeplommene og sukker med en håndmikser og ha i
1/2 dl juice. Kryst gelatinen fri for vann og smelt den over vannbad, bland gelatinen med resten av juicen 
Rør gelatin blandingen i en tynn stråle i eggene. Pisk eggehvitene stive og vend dem forsiktig i eggemassen. 
Fordel desserten i 4-6 porsjonsglass og sett dem kaldt et par timer.
Pynt med bær og müsli like før servering og ha på noe grønt for kontraster.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...