torsdag 25. april 2013

Svinefilet med bakte grønnsaker

Enkel middag eller lunsj, denne retten er lett og lage og deilig på smak.
Jeg har brukt de samme pestoene som jeg brukte til gårsdagens middag, men med andre ingredienser og annerledes tilberedning, ble den annerledes:)


Til 5 store og en liten trenger du
2 svinefileter
6 tomater
2 løk
1 aubergine
1 squash

smør
revet parmesanost
basilikumspesto
tomatpesto

Forvarm ovnen til 220 grader Celsius og kutt grønnsakene i 5-6 mm tykke skiver
Legg skivene på en bakeplate.
Jeg høvler smøret i tynne skiver og legge passe store biter på grønnsakene, så har jeg på en liten klatt med pesto på og strør på revet parmesan. Sett platen inn høyt inn i ovnen og forbered kjøttet.
Stek kjøttet slik du/dere liker den og når den er ferdig er grønnsakene ferdig også.
Smør litt tomatpesto på tallerkenen, dander kjøtt og grønnsaker så er det bare å kose seg.
Jeg hadde litt for mye tomatpesto på tallerkenen, egentlig er det nok smak og fuktighet i grønnsakene så du trenger egentlig ikke tomatpetsoen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...