tirsdag 28. august 2012

Ravioli servert med kantareller og fløtesaus med skinke

Disse kantarellene er fra Rema, men de smakte like godt for det, dessuten slapp jeg alle myggstikkene jeg får når jeg vandrer rundt i skogen.



Raviolien jeg har brukt er ferdig kjøpt, men skal lage et innlegg om hvordan man lager etterhvert:)
og da kan man trykke HER for å se.

Jeg serverte den med en enkel fløtesaus med basillikum, skinke og parmesan.

3 dl fløte
8 skiver med ferdigskåret skinke
1,5 dl revet parmesanost
2 ss hakket fersk basillikum
1/2 kg kantareller

først freste jeg kantarellene i litt smør i en kaserolle
La kantarellene til side og freste oppskåret skinke
Kadde i fløte basillikum og parmesan og ga det et raskt oppkok.
Hvis du synes at sausen blir for tynn, ha i litt sause jevner til den får den tykkelsen du ønsker.
Salt og pepre etter smak:)


1 kommentar:

  1. Hei, Liza!

    Dette ser nydelig ut. Plukket kantareller forrige uker og jeg skjønner hva du mener med mygg! hehe.

    Kunne dessverre ikke komme til mathallen pga. jobb, sånn er det å være kokk dessverre. Men nå har jeg hvertfall fått meg nytt kamera og er tilbake for fullt på bloggen.

    Mvh, Helene

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...