torsdag 23. august 2012

Enkle vårruller


Hva vil du ha til middag? spør jeg eldste gutten, "vårruller" fikk jeg som svar og da lager mor det barnet henne ber om:)

Jeg har laget fyllet litt annerledes enn jeg pleier, jeg har fishsauce isteden for en tørr sherry.

Til 4 personer bruker jeg


400 g kyllingkjøttdeig
1 ss olje(ikke oliven)
200 g finsnittet hodekål
1 stk finhakket løk
1 stk revet gulrot
3 ss søt chilisaus
1 ss soyasaus
1 ss fiskesaus (asiatisk)
12 blad vårrull ark(jeg brukte de i den hvite og rosa pakken)
vann til "liming"

Bruner løk og kyllingkjøttdeig i en panne med litt olje, så har jeg i kålen og gulrøttene. Ha i alle sausene og bland alt godt la dette koke sammen til det er mørt og all veske har kokt bort.

Så hard du i 1/12 del av blandingen på arket og ruller
Se HER i et eldre innlegg hvordan jeg ruller vårrullene
I oppskriften over bruker jeg hele ark for disse vårrullene laget jeg litt større.
Serverte dette med en enkel salat, sweet chillisaus og ris.


3 kommentarer:

  1. Da var dagens middag iboks! Mine unger elsker hjemmelagde vårruller:) Nam :)

    Klem Ingvild

    SvarSlett
  2. men går det ann å lage vårruller uten frityrkoker,i så fall, kan noen være så snille ågi meg oppskriften?

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan sikker bake de i ovnen men de blir nok ikke like sprø.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...