tirsdag 14. august 2012

Eplemuffins

I dag ble det eplemuffins av nedfalls epler fra hagen.
Forvarm ovnen til 190 grader Celsius
Sikt sammen


200 g hvetemel
2 ts bakepulver
i en bolle, så visper du
200 g smør
200 g sukker
hvitt, så ha i 
4 egg
ett av gangen mens du visper.
ha i 
1 ts vanilje essens eller ekstrakt
så melblandingen og fortsett å vispe til alt er godt blandet.
Ha røren i former og tilsett epler.
Til denne oppskriften hvor jeg fikk 12 mediumstore muffins brukte jeg 
4 epler
som jeg skar i biter og blandet med
 ca. 2 ss sukker og 1 ts kanel.
Jeg hadde i litt røre, så noen eplebiter og så mere røre.
For å få en egen "touch" på muffinsene så pakket jeg de inn i bakepapir og gråpapir 
HER kan du lese om hvordan du lager hjemmelaget former.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...