lørdag 20. desember 2014

Juleinspirert medisterburgere

I julestria hender det at man spiser det samme om og om igjen. Ikke noe galt med det, men noen ganger kan det være litt godt med en liten vri på det tradisjonelle.
Jeg har to tenåringsgutter i hus og da må jeg jo servere littt "dude food" en gang i blant.
Når jeg lager medisterkaker, pleier jeg ofte å blande ferdigkjøpt medisterfarse med kjøtt- eller karbonadedeig. Denne gangen har jeg blandet farsen med kjøttdeig av svin.

Du trenger
1/3 Medisterfarse
2/3 kjøttdeig


Hamburgerbød

2 deler Rødkål
1 del Brokkoli
1 del Eple
Creme fraise
Majones
Hvitløksalt
Pepper

Salatblader
Syltede rødbeter
Noen skiver med Edamer eller ønsket ost
Sprøløk

Bland farsen og kjøttdeigen godt sammen og lag burgere i ønsket størrelse.
Fin snitt rødkålen og brokkolien, del eple i små biter.
Bland alt i en bolle og tilsett like deler creme fraishe og majones. Begynn med en spiseskje av hver og øk til du får ønsket konsistens.
Smaksett med hvitløksalt og pepper etter ønske.
Sett blandingen i kjøleskapet og la den godgjøre seg  før bruk.

Stek burgerene. Legg gjerne på osten når du har vendt burgerene slik at den smelter.
Varm oppbrødene enten ved å steke dem i en panne eller i en brødrister.

Sett sammen burgerene som på bildet eller som du selv ønsker.
Håper burgeren faller i smak.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...