onsdag 7. juni 2017

Phố Bò, rask vietnamesisk nuddelsuppe



Super rask Phố Bò en vietnamesisk nuddel suppe med oksekjøtt

Noen ganger havner man i tidsklemma og har veldig liten tid å lage middag på eller så føler man rett og slett ikke for å bruke så mye tid på kjøkkenet. For slike anledninger har jeg alltid et lite stash med nuddel supper i skapet. I kjøleskapet hadde jeg roastbiff pålegg, rødløk, fersk koriander, ferske bønneskudd og chili og tilfeldigvis hadde jeg Phố Bò halvfabrikata i skapet.



Jeg kunne ha spart på litt oppvask og brukt pappbegrene nuddelsuppen kom i, men siden det er oppvaskmaskinen som vasker allikevel så serverte jeg suppen i ordentlige boller, du får følelsen av å spise et hjemmelaget måltid på denne måten.

Til denne 5 minutters suppen brukte jeg

Phố Bò nuddelsuppe 1 beger/pakke pr. person
Roastbiff pålegg
Noen tynne skiver rødløk
Ferske baneskudd
Fersk koriander
Noen skiver chili



Følg instruksene til nuddelsuppen, men før du har i vannet så har du i litt rødløk.

dander en tallerken med resten av ingrediensene på en tallerken og server dette sammen med suppen ved bordet. På denne måten kan alle sette sammen og fylle på med de ingrediensene man føler for selv.

Fem minutter å lage og noen minutter lenger på å spise, men vanligvis er det motsatt. Da fikk mamma også sitte litt ekstra og nyte maten. Med de ekstra ingrediensene var det faktisk ikke verst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...