fredag 6. januar 2017

Eggerøre med tomater


Godt nyttår kjære lesere.
Ja jeg vet at vi er godt og vel en uke inn i 2017, men bedre litt sent enn aldri. 

Jeg har ikke blogget noe særlig de siste månedene, min unnskyldning er at jeg har blitt student igjen og har ikke klart å organisere tiden min slik at det er nok tid til blogging. Eller er det det faktum at jeg ikke har hatt tid til å lage middag. Nei, det er nok heller mer at jeg ikke har orket å tenke på noe nytt i forhold til hva jeg ønsket å poste på bloggen, I dag er jeg ihvertfall her. 



Da jeg begynte å blogge om mat for noen år siden var det for å loggføre måltidene, jeg hadde ikke med oppskrifter en gang, så kom oppskriftene og det som var utfordringen da var å ikke spise en rett mer enn to ganger det året. I dag som student så må jeg tenke litt økonomi, som diabetiker må jeg tenke helse og som mor må jeg også tenke næringsrikt, 

Med økonomi og helse i tankene starter jeg bloggåret med noe så enkelt som eggerøre med hakkede tomater og gressløk servert med hjemmelaget knekkebrød. Uten kunnskapene til en ernæringsfysiolog anser jeg dette som sunt og næringsrikt og ikke minst enkelt og rimelig.


Oppskrift på knekkebrød HER

Lunsj til 1-2 personer.

3 egg
1 hakket tomat
Hakket gressløk
Smør til steking
Salt og pepper etter ønske

Hakk tomatene og stek dem i en stekepanne med litt smør på medium varme, visp eggene, salte og pepre etter ønske og hell røren i stekepannen med tomatene, Stek blandingen til du får konsistensen du ønsker. Dryss hakket gressløk over røren og server dette med godt knekkebrød, brød eller rundstykker.

Enkelt, kjapt og billig.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...