onsdag 15. april 2015

Gelé med fukt og bær

Frukt og bær i rød gelé med kokosflak var en av mine "guilty pleasures" som ung student i California. Uff og uff det er lenge siden det, høsten 1998 satte jeg meg på flyet vestover for å gjøre noe fornuftig. Høsten 1992 oppdaget jeg en automat som stod i en bygning på UC Berkley hvor en ung man studerte, denne maskinen solgte disse begrene med fukt og gele og jeg tømte den titt og ofte. I dag lurer jeg på hva eller hvem som lokket meg dit den unge mannen eller var det gelébegrene:)

Disse som er avbildet over er laget med Freia bringebærgelé.
Enkel og lett å lage og fyllet gir meg en lettere følelse av at de er litt sunnere.


Du trenger:
1 pk bringebærgelé
1 liten hermetikkboks med mandariner
bringebær
blåbær
kokosflak
hadde jeg hatt noen stående hadde jeg hatt i ananas også.

Kok opp geleen som beskrevet på pakken og sett til side for å avkjøle seg.
Ha fyllet i små glass eller i en stor bolle, hell over den avkjølte geleen og la den stå til den stivner.
Sett dem gjerne i kjøleskapet når dem er kalde å ta på.

Jeg spiser disse slik som den er, men en god vaniljesaus er sikkert veldig godt til.




2 kommentarer:

  1. får du ananas i gele til å bli en slager altså? er ikke det den sikre død hva gele angår - det stivner ikke da, gjør det?

    forøvrig ser det skikkelig godt ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Liv
      Det må være hermetisk ananas eller så har du rett, fersk ananas er døden for gelé.

      Mvh
      Liza

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...