mandag 8. juli 2013

Kafé Evert, en tøtsj av Moss

 For noen år siden så jeg filmen Elling og ble helt fasinert av denne flesk og duppen som det ble gjort så mye vesen ut av, jeg hadde hørt om retten men aldri smakt den. 
En dag for mange år siden gikk jeg forbi Kafé Evert på Jeløya og på et skilt lyste det flesk og duppe mot meg, jeg gikk sporenstreks inn og bestilte retten og fikk god forståelse hvorfor det ble sånn stor ståhei i filmen. For meg så selger Kafé Evert den beste flesk og duppen jeg har smakt. 
De serverer mye annen god mat og deres filosofi er å bruke lokale råvarer og tradisjoner, samt være oppdaterte og trendy. Gå inn HER for å lese mer om Kafé Evert


 Jeg gikk innom ved en impuls denne gangen, det var lenge siden jeg hadde vært der og spist flesk og duppe. Til min skuffelse serverte de ikke middag før kl 13:00 og fortalte at nå var jeg litt Elling, jeg hadde bestemt meg for flesk og duppe og fikk det ikke ut av tankene, kokken skulle sjekket hvor langt de hadde kommet med forberedelsene. "Kom tilbake 12:15 så kan vi kanskje ordne noe" var beskjeden jeg fikk.
Jeg var på plass 12:00 for å ta litt bilder og instagramme, det viste ikke de, men jeg fikk maten servert ganske så raskt, det kaller jeg SØRVIS og bare fordi jeg fortalte at jeg hadde fått flesk og duppe på hjernen.
Her står kokk og lærling og lager snitter til en bestilling senere på dagen.
Er dere noen ganger på Jeløya, så gå innom. Kaféen ligger på hjørnet rett ovenfor kanalbrua.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...