tirsdag 11. desember 2012

Red Thai Curry

Jeg har fått dilla på thailandsk mat, men siden jeg ikke har noe erfaring med å lage fra grunnen av, benytter jeg meg av ferdig curry pate men vil du lage selv kan du gå inn HER. Etter julen skal jeg nok finne tid til å lage selv, se på bildet under, ser det ikke herlig ut? På bildet over har jeg surret en Pan Chang(kinesisk) knute av sisal snor, hvordan jeg laget den kan du se HER


Foto lånt av Thai Table.com

3 kyllingfileter
1 ss olje
2 ss red curry paste
1 ss fish sauce
1-2 chili
1 boks kokosmelk
liten boks bambuskskudd
Håndfull bønner
Fersk eller hermetisk minimais
1/2 paprika
2-4 Kaffir blader
Basillikumsblader

Kutt kyllingen i tynne strimler og stek den i litt olje.
Ha i currypasten og surr det sammen med kyllingen
Ha i kokosmelk og resten av ingrediensene og kok opp
Serveres med ris.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...