fredag 20. mai 2016

Hva med sushiburger til sushifredagen?


Instagram er et overflødighetshorn av inspirasjon og for en stund siden så jeg et bilde av en sushiburger som så så deilig delikat ut og tenkte at det ville jeg også prøve. Jeg har brukt min vanlige sushiris oppskrift og den finner du HER og fant fort ut at små munnfulle var best å lage enn store burgere som går i stykker etter en bit eller to.

Disse små sliderene er enkle å lage og jeg brukte:


Sushiris
Lakseloin
kamskjell
Krabbe
Wakame
Wasabiperler
Syltet ingefær
Nori
Sesamfrø
Soyasaus
Liten skål

Du begynner med å klargjøre alle ingrediensene til burgerene

Trykk risen ned i små skåler og pakke den sammen for å lage burgerputene.

Legg burgerrisen på ønsket serverningsfat og legg på ønsket fyll.
Jeg har lagt wakame, sjømat og wasabiperler og toppet med rispute.

På Noen av sliderne har jeg tatt en stripe med nori og lagt rundt sushislideren, det gjør det enklere å holde den.


Dryss på sesamfrø og hakket nori, server med syltet ingefær og soyasaus 
og kos deg:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...