mandag 26. oktober 2015

Brunet smør med et dryss av kantarellpulver.

For english press HERE
Har du noen gang smakt brunt smør? Hvorfor jeg ikke har laget dette før er uforståelig for den er super enkel å lage. Smøret får en deilig karamellisert smak men den er ikke søt.


Server smøret sammen med deilig brød, kjeks eller noe annet godt.
Dette er hvordan jeg gjorde det.
Smelt halve mengden med smør du har tenkt å bruke og brune den i en panne. Hell av det klarnede smøret i en bolle og la den få avkjøle seg og bli fast.
Ha den andre halvdelen av smøret i en kjøkkenmaskin og pisk den myk og ha i det brunede smøret til alt er godt blandet.
Da er det bare å servere smøret med noe godt.
For litt ekstra smak kan du krydre på den smak du gjerne vil ha være det urter, krydder eller noe annet godt.
Jeg drysset på kantarellpulver over smøret. 
For å lage kantarellpulver tørker du kantareller i ovnen eller en dehydrator. Jeg strimlet kantarellene jeg tørket for raskere resultat og så knuste jeg strimlene i en morter og drysset litt på en liten klatt brunt smør. 
Her servert med rugbrød chips.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...